Çevrim İçi Alışverişler Rekor Kırdı: Siber Pazartesi Harcamaları Arttı
Adobe Analytics’in verilerine göre, “Siber Pazartesi”de mağazaların sunduğu fırsatlar ve promosyonlardan yararlanan tüketicilerin yaptığı harcamalar tahminleri aştı.
Bu yılki “Siber Pazartesi” alışveriş çılgınlığında tüketiciler çevrim içi platformlarda toplam 13,3 milyar dolar harcama yaptı. Geçen yıla göre yüzde 7,3 artan harcama tutarı, 13,2 milyar dolarlık tahminin ötesine geçti.
Amerikalı tüketicilerin Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar geçen 5 günlük dönemde çevrim içi harcamaları ise geçen yıla kıyasla yüzde 8,2 artarak 41,1 milyar dolara ulaştı.
Özellikle “Black Friday”de tüketici harcamalarındaki artış dikkat çekiciydi. Bu özel günde yapılan harcamalar yüzde 10,2 artarak 10,8 milyar dolara yükseldi.
ABD Ulusal Perakendeciler Birliği (NRF) ise Şükran Günü’nden “Siber Pazartesi”ye kadar olan beş günlük süreçte 197 milyon kişinin alışveriş yapacağını tahmin ediyor.
ABD’de kasım ayının 4’üncü perşembesi kutlanan Şükran Günü ile başlayan “tatil sezonu”, perakende sektörü için kritik bir dönem olma özelliği taşıyor. Küçük İşletmeler Cumartesi ve Siber Pazartesi gibi özel günlerin yanı sıra Noel ve Yılbaşı alışverişleriyle devam eden bu dönem, perakende sektöründe büyük önem taşıyor.
“Tatil sezonu” olarak adlandırılan bu süreç, büyük perakendeciler için genellikle yılın en kârlı dönemi olarak nitelendirilirken, tüketicilerin harcama alışkanlıkları da ekonomik durumun bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.